Oppfordrer alle som har sendt bekymringsmeldinger om å sende på nytt
Written by on 5. juni 2023
– Vi vil på det sterkeste oppfordre den eller de som har sendt bekymringsmeldingen den 19. oktober 2022 om å ta kontakt med oss i barnevernet, enten med å sende en ny bekymringsmelding eller ta direkte kontakt med oss i barnevernet.
Det sier Morten Borgen, enhetsleder barnevern i Narvik kommune, til Fremover.
I dag kom det frem at en feil i meldingsysstemet til Visma, som brukes av barnevernstjenester over hele landet, har ført til at mange bekymringsmeldinger har gått tapt. Narvik er én av de rammede kommnunene.
Feilen har vært i systemet siden 2020, ifølge Visma.
I Nordland er foreløpig Evenes og Narvik bekreftet rammet av feilen.