– Det er veldig urovekkende
Written by on 22. februar 2023
Tillitsvalgte i Sanitetsbataljonen håper ikke mye negativ omtale skremmer vekk kommende vernepliktige.
– Jeg har fått utrolig mange spørsmål av foreldrene mine, og kjæresten min sendte meg melding og spurte om alt gikk bra med meg.
Det sier bataljonstillitsvalgt i Sanitetsbataljonen på Setermoen i Troms, Thea Andresen.
Hun har forståelse for at det har kommet sterke reaksjoner i etterkant av NRKs avsløringer om mobbing og seksuell trakassering i Forsvaret.
– Det er veldig urovekkende at det er sånn, men selv har jeg ikke opplevd noe eller fått noen tilbakemeldinger fra mine medsoldater, sier Andresen.